Szpital: tel.: +48 81 561 24 70

Przychodnia: tel.: +48 81 561 24 51

Tomografia komputerowa: tel.: +48 81 561 24 51

Telefony do szpitala i przychodni czynne od 8:00 – 15:00

Poradnia czynna pon.-pt. 10:00-16:00

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH   (RODO)

Na podstawie art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – dalej: RODO – informujemy, że

  1. Administratorem Państwa danych osobowych (dalej: ADO) jest Ośrodek Kardiologii Inwazyjnej IKARDIA Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Świętokrzyska 43, 20-867 Lublin, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., nr tel. 81 561 24 70, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000252703, NIP: 7122998983, REGON: 060116658.

Kontakt email do Inspektora Ochrony Danych Administratora: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  1. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celach:
    1. zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej (weryfikacja tożsamości i uprawnień do bezpłatnej opieki zdrowotnej, przypomnienie, potwierdzenie lub odwołanie terminu konsultacji lekarskiej, informacja o konieczności przygotowania się do umówionego zabiegu, badanie satysfakcji etc.);
    2. prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej;
    3. weryfikacji uprawnień do dostępu do pomieszczeń i infrastruktury szpitala, w ramach ochrony danych osobowych przed nieuprawnionym lub przypadkowym dostępem, zmianą, utratą lub zniszczeniem;
    4. profilaktyki zdrowotnej (przesyłanie zaproszeń na badania, materiałów edukacyjnych, przesyłanie informacji o wydarzeniach prozdrowotnych etc.);
    5. marketingowych, za zgodą osoby, której dane dotyczą (przesyłanie informacji promocyjnych);
    6. dochodzenia roszczeń z tytułu wyrządzonej szkody;
    7. realizacji prawnie uzasadnionych interesów ADO.
  1. Podstawa prawna i kategorie przetwarzanych danych osobowych

Informujemy, że w związku z aktualnie prowadzoną przez Naszą Spółkę działalnością, może przetwarzać następujące kategorie Państwa danych osobowych:

  • Dane pacjentów,
    Dane te przetwarzamy w celu świadczenia usług związanych z procesami leczenia (np. rozpoznanie, dobór leków, badań, zabiegów) i realizacją dedykowanych świadczeń medycznych (w tym świadczeń po wypisie i świadczenia usług telemedycyny),na podstawie przepisów prawa: Ustawa o działalności leczniczej, Ustawa o zawodach lekarza i lekarza dentysty; lub na podstawie umowy zawieranej z pacjentami komercyjnymi (prywatnymi), przez okres maksymalnie 30 lat. Dane te możemy przetwarzać zgodnie z Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta maksymalnie przez 30 lat, w zależności od przebiegu leczenia.
  • Dane osobowe pracowników Spółki
    Dane te przetwarzamy w celu wywiązania się z obowiązków prawnych, takich jak np. ustawa Kodeks pracy, które to przepisy stanowią podstawę do przetwarzania przez Naszą Spółkę danych w  wymaganym okresie – do 50 lat. Pozyskując odpowiednią zgodę, Spółka może również wykorzystywać wizerunek pracowników do promowania swoich usług. Z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia pracowników, dane te możemy również przetwarzać w ramach prowadzonego monitoringu: wizyjnego, połączeń telefonicznych, powierzonego sprzętu (systemów IT) w czasie trwania stosunku pracy i dochodzenia roszczeń po ustaniu tego stosunku,
  • Dane osobowe przetwarzane w związku z rekrutacją do pracy
    Dane te przetwarzamy w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego na podstawie wyrażonej przez Państwo zgody na dokumencie aplikacyjnym, przez okres 1 roku od momentu uzyskania od Państwa tych dokumentów.
  • Dane osobowe kontrahentów oraz podmiotów współpracujących
    Dane te przetwarzamy w celu świadczenia wysokiej jakości usług dla Naszych klientów (pacjentów), na  podstawie umowy i w zakresie czynności w niej określonych. Dane osobowe kontrahentów i osób współpracujących przetwarzamy zgodnie z przepisami prawa (np. na podstawie Ustawy o rachunkowości) przez okres 5 lat, a następnie w celu obrony roszczeń (w tym przedawnień roszczeń) z tytułu postępowania administracyjnego, cywilnego, karnego i sądowego.
  • Dane osób zainteresowanych współpracą z Naszą Spółką
    Dane te przetwarzamy w celu nawiązywania współpracy z nowymi klientami, na wniosek osób zainteresowanych naszą ofertą, wyłącznie przez okres trwania negocjacji i rozmów handlowych. Wszelkie dane w tym zakresie posiadamy wyłącznie za Państwa zgodą oraz w podanym przez Państwa zakresie.
  • Dane osobowe osób obecnych na monitoringu wizyjnym
    Z uwagi na potrzebę zapewnienia Państwu bezpieczeństwa i ochrony mienia, Nasze placówki są objęte monitoringiem wizyjnym, w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu. Dane te przetwarzamy dla zapewnienia bezpieczeństwa Naszych gości, pacjentów i personelu i ochrony mienia, i przetwarzamy przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące, po upływie którego dane są usuwane. W przypadku w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa, termin przechowywania nagrania ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
  • Dane osób poszkodowanych
    Dane te pozyskujemy na podstawie pisemnych wniosków: skarg i zażaleń. Dane te przetwarzamy wyłącznie w celu obsługi Państwa roszczeń z tytułu poniesionej szkody i przez okres związany z obsługą żądań zgodnie z Ustawą Kodeks Postępowania Administracyjnego oraz następnie przez okres przedawnienia roszczeń i  do momentu zakończenia postępowań administracyjnych, cywilnych, egzekucyjnych, karnych i sądowych w zależności od charakteru wniesionej skargi.
  • Dane osób przetwarzane w celach marketingowych
    Dane te przetwarzamy wtedy, gdy wyrażą Państwo na to odpowiednią zgodę. Dane te możemy przetwarzać w celu oceny efektywności świadczonych przez Nas usług w związku z udzielonymi świadczeniami medycznymi (obejmującymi kontrolę stanu zdrowia, monitoring i sprawozdawczość) oraz w celu przesyłania Państwu informacji handlowych o dostępnych świadczeniach z zakresu pozabiegowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnych świadczeniach opieki zdrowotnych i innych ofertowanych świadczeniach z tego zakresu.  Dane te przetwarzamy za pośrednictwem mediów określonych w zgodzie (świadczenie usług drogą elektroniczną, pocztą elektroniczną, poprzez kontakt telefoniczny) do czasu wycofania przez Państwa tej zgody. Szczegółowe zasady przetwarzania danych drogą elektroniczną znajdują się w polityce prywatności i plików cookies Administratora.
  • Inne dane osobowe
    W naszych zasobach znajdują się również dane osobowe, w stosunku do których Nasza Spółka nie jest Administratorem Danych, ale jako podwykonawcy realizujemy na nich różne zadania związane z wykonaniem ciążących na nas obowiązków i umów, np. o odbycie praktyki letniej,  podwykonawstwo w realizacji grantów NCBiR. Dane te przetwarzamy przez okres obowiązywania umów oraz w celu obrony roszczeń z tytułu postępowań cywilnych, administracyjnych, karnych i  sądowych.
  1. Zakres przetwarzania danych osobowych

    Imię i nazwisko, płeć, data urodzenia i PESEL, dane kontaktowe, w tym adres zamieszkania lub zameldowania, seria i nr dokumentu tożsamości, dane kontaktowe osób bliskich oraz inne dane, jeśli wymagają tego obowiązujące przepisy prawa lub prawnie uzasadniony interes Administratora".
  1. Państwa dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
    1. podmiotom współpracującym w zakresie świadczenia usług medycznych,
    2. podmiotom świadczącym usługi z zakresu utrzymania i serwisowania sprzętu, w tym IT
    3. podmiotom świadczącym usługi prawne,
    4. podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa,
    5. innym podmiotom świadczącym Spółce usługi niezbędne do realizacji celów wskazanych powyżej.

Jako Administrator Danych Osobowych dokładamy wszelkich starań, aby posiadany zakres przetwarzanych danych był poprawny i stanowił niezbędne minimum potrzebne do realizacji celów Spółki i spełnienia wymogów prawnych.

  1. Okres przechowywania danych

Dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będą przetwarzane zgodnie z wymogami art. 29 ust. 1 ustawy z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2017 r. poz. 1318), tj. przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:

  1. dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon,
  2. dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która będzie przechowywana przez okres 30 lat,licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
  3. zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie,
  4. skierowań na badania lub zleceń lekarza, które będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, a w przypadkach, gdy świadczenie nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie – przez okres 2 lat, chyba że pacjent odebrał skierowanie
  5. dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która będzie przechowywana przez okres 22 lat.

Pozostałe dane będą przetwarzane przez ADO na podstawie wskazanych powyżej oraz innych przepisów prawa powszechnego w okresie realizacji celu przetwarzania, a po tym czasie w okresach dopuszczalnych przepisami prawa.

  1. Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą (art. 15-22 RODO)

Przysługuje Państwu prawo dostępu do swoich danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli uznają Państwo, że dane są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawnymi.

Realizacja przez ADO powyższych uprawnień może następować odpłatnie w przypadkach, gdy stosowne przepisy prawa to przewidują.

  1. Skutki niepodania danych osobowych

Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt. 4 jest dobrowolne, lecz ich niepodanie będzie skutkowało odpowiednio odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego (za wyjątkiem sytuacji zagrożenia życia) lub wstępu do pomieszczeń szpitala, w tym odwiedzin.

  1. Państwa dane osobowe mogą podlegać profilowaniu w przypadku korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną (szczegóły w polityce prywatności). Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie będą przekazywane do krajów spoza UE.

UWAGA:

Informujemy, że z uwagi na ciągły rozwój i udoskonalanie świadczonych Państwu usług, a także zmieniające się przepisy prawa, niniejsza Polityka może podlegać zmianom.